Samarbejde som successkaber

Som ny direktør i Euromaster Danmark A/S kontaktede Henrik Fusager i 2018 partner i
CoastZone, Henrik Møller, som han kendte fra et tidligere udviklingssamarbejde. I spidsen for
selskabets danske afdeling stod Henrik Fusager over for en presset virkelighed; selskabsejerne
havde givet ham 2 år til at vende den nedadgående kurve og få sorte tal tilbage på bundlinjen.

Mål

At skabe en High Performance Team kultur. De nye resultater ville Henrik Fusager skabe
gennem et tæt samarbejde i ledelsen. På daværende tidspunkt talte lederteamet kun 4
personer, og Henrik ønskede at udvikle det til i alt 10 faglige ledere. Den nye ledelse skulle
bygge sit samarbejde på tillid til hinanden og til det fælles mål. Ambitionen var en High
Performance Team kultur, der startede i toppen og aktivt forgrenede sig til hele
organisationen - en kultur båret af konkret adfærd i alle landets dækcentre.

Løsning

1. Tillid og kemi mellem lederteam og konsulent. Der var ikke tid til at spilde kræfter på
noget, der ikke ville virke. Derfor blev første skridt en prøvesession, hvor lederteamet og
CoastZones konsulent så hinanden an. Det blev til en eftermiddag, hvor Henrik Møller talte
overordnet ind i ambitionen, gennemgik en række teoretiske modeller og testede kemien
gennem praktiske teamøvelser. Både kemi og vilje til forandring viste sig at være til stede.

2. Et udviklingsforløb over 12 måneder. For at indfri ambitionen om en High Performance
Team kultur anbefalede Henrik Møller at bruge læringskonceptet The Five Behaviors of a
Cohesive Team®. Programmet er en videreudvikling af profilværktøjet Everything DiSC®, og på
verdensplan det mest anerkendte inden for udvikling af teams. Over 12 måneder mødtes
lederteamet med Henrik Møller, og arbejdede teoretisk og praktisk med at forstå adfærd og
forudsætningerne for et effektivt samarbejde. Gennem tillid, konstruktive konflikter og fælles
ansvarlighed voksede de løbende som team og individer. Blandt andet var de samlet et døgn i
naturen, hvor deres forskelligheder blev aktiveret, og tilliden for alvor fik fodfæste.

Udbytte

Lederteamet og den samlede organisation står stærkere end nogensinde. Forløbet har i sin
helhed formået at sætte skub i udviklingen af en stærk kultur. Henrik Fusager har med sin
prioritering af målrettet samarbejde vendt den negative kurve og skabt forretningsmæssig
vækst. Han oplever sund udvikling, stor entusiasme og stærk commitment til de fælles
resultater. Ifølge ham, vil Euromaster Danmark A/S fortsætte det proaktive arbejde med High
Performance Team kulturen på praktisk hverdagsniveau.

Skal vi hjælpe med jeres forandringsproces?

Vi anbefaler et møde med én af vores teamkonsulenter, hvor vi i fællesskab klarlægger jeres mål samt vender muligheder og løsninger. I den indledende fase vil I høre os stille mange spørgsmål, men vi forventer ikke, at I har svarene på forhånd. Faktisk er det en væsentlig del af vores opgave at hjælpe jer med at skabe denne klarhed. Sammen finder vi ind til, hvordan vi klogt og effektivt når jeres mål, hvilke værktøjer der skaber værdi i jeres situation, og hvilken frekvens, der giver mening i jeres hverdag.

Læs mere om vores måde at arbejde på her.

Henrik Møller

Consultant | Partner
For mig er der ingen tvivl om, at forløbet har udviklet os individuelt, og vi er meget nærmere vores mål om at arbejde som et High Performance Team. Her 2 år efter start føler jeg meget større tillid til de gode konflikter og commitment til at bruge vores læringspunkter i hverdagen

Henrik Fusager

CEO, Euromaster Danmark A/S

Andre kundecases

  • Kundecase: Rustet til forandring

    Som start på et nyt år med større forandringer forude, samlede Spar Nord Aarhus alle medarbejdere til kickoff. CoastZone var facilitator og satte fokus på strategi og samarbejde, adfærd og forskelligheder.
    Læs mere
  • Kundecase: Sundhed og sammenhold

    Sæt fokus på fysisk sundhed på arbejdspladsen, og øg koncentrationen, effektiviteten og sammenholdet. Læs hvordan Siemens Gamesa Renewable Energy hjalp hinanden med at nå de personlige og fælles mål.
    Læs mere
  • Kundecase: Det aktive ledermøde

    Da den øverste ledelse i hotelkæden Comwell skulle mødes, var det naturligt at tage fat i samarbejdspartneren CoastZone. Motiverende mødebreaks skabte relevant refleksion, imens fælles succesoplevelser styrkede relationerne.
    Læs mere

Vi hjælper dig på vej