Vores vision
Vi er Danmarks stærkeste teambuilding brand og sætter en ny standard inden for oplevelser og udvikling.
Vores mission
Vi udvikler virksomheder ved at sætte mennesker i bevægelse og skabe bevægelse i mennesker.
Vores kerneværdier
Vi tager ansvar for fællesskabet. Vi vælger den ambitiøse løsning. Vi går forrest ad nye veje. Vi viser sårbarhed og bruger forskelligheder. Vi deler en passioneret grundighed.
Historik med klare visioner
CoastZone er grundlagt i Ebeltoft tilbage i 2004 af Brian Christiansen. Forinden havde Brian sammen med navnefællen B.S. Christiansen faciliteret teambuildingkurser i det daværende SafariZone, Survival of the Fittest. Brian, som selv har en baggrund i militæret, ønskede dog at bevæge sig væk fra den militaristiske tilgang til undervisning og udvikling af mennesker, der dengang prægede teambuilding. Sammen med sin unge praktikant Thomas Liebe sprang han ud i iværksætteriet.
- I CoastZone ville vi udvikle mennesker gennem succesoplevelser og udbrede forståelsen for, at man som team kunne nå meget mere ved at bruge hinandens færdigheder rigtigt samt hjælpe og stille krav til hinanden. Visionen var klar; vi ville udvikle mennesker og dermed virksomheder, fortæller Brian. Både han og Thomas er stadig en del af CoastZones nuværende team.
Navnet CoastZone
De to stiftere er ofte blevet spurgt til virksomhedens navn - et navn, der ikke umiddelbart leder tankerne hen på teambuilding. Så hvorfor CoastZone?
- Navnet CoastZone blev i sin tid valgt for at distancere sig fra den militaristiske form for teambuilding, som lænede sig meget op af aktiviteter i skoven. Med et spartansk kontor og lager i ét i Øer Maritime Ferieby gik vi mange ture langs kysten, imens vi byggede videre på vores fælles drøm. Kysten er et magisk sted, hvor man ofte kommer for at reflektere, fortæller Brian, og Thomas tilføjer:
- Der er en særlig energi i zonen, hvor land og vand mødes. Ligesom mødet mellem de to elementer rummer en kraft og en energi, rummer mødet mellem forskellige mennesker et potentiale og en mulighed for at skabe succesoplevelser og positiv forandring. Sagt med jysk ydmyghed og med en indre forpligtigelse repræsenterer navnet CoastZone den magi, der skabes mellem mennesker.
Logoets kompasrose symboliserer ønsket om at vise andre vejen ved at sætte den rette kurs, mens den røde farve i CoastZones udtryk også er bevidst valgt fra starten: Den udstråler energi og vækker genkendelse - en farve, der forpligter.