Kunsten at sælge teambuilding

I sidste uge blev vi klogere på, hvad rollen som CEO i hhv. Danmark og Kina indebærer. Nu åbner vi dørene til salgsafdelingen, hvor vi skal møde Martin Lotzkat, som har været iført den røde trøje i nogle år, og Jens Julsø der er ny i teamet.

 

Account Manager med en mission

Jens kom til CoastZone i januar 2018 og sidder til daglig på vores kontor på Rungstedgaard. Allerede til jobsamtalen blev Jens inspireret af den energi og team spirit, han oplevede, og det er også denne følelse, han hæfter sig ved efter de første måneder i den røde trøje:

- Hos CoastZone tager vi vores egen medicin, og vi sørger for at praktisere de samme ting, som vi giver kunderne – det synes jeg er en stor styrke, siger Jens og fortsætter:

- Der er altid sindssygt travlt på en positiv måde. Jeg har aldrig før oplevet så stor efterspørgsel på en ydelse, som jeg skal sælge. Vores tredje pris i træk som ’Årets bedste teambuildingsleverandør’ beviser, at vi er unikke på markedet.

Jens' fornemste opgave er at skabe en salgskultur, hvor man kommer i dybden med kunderne, deres organisation og netværk. Missionen fra hans stol er at sikre, at CoastZone til enhver tid er top of mind inden for vores branche. Derudover vier han stor opmærksomhed til at vedligeholde de gode relationer til vores samarbejdspartnere.

 

Med mennesket i fokus

Martin, som har base i CoastZone Performance Center i Tørring, har været en del af CoastZone siden 2014, hvor han startede som instruktør og kursusleder på arrangementer. I 2016 blev Martin ansat som Account Manager, hvor hans primære ansvar er opsøgende salg i den vestlige del af Danmark. Han fungerer dog stadig som kursusleder på større og mindre arrangementer, hvilket betyder, at han i flere tilfælde står både for den indledende kontakt, dialogen omkring formålet med arrangementet og den endelige afvikling. Muligheden for at være en del af hele kunderejsen giver Martin stor motivation i sit arbejde:

- For mig er den menneskelige relation til kunden afgørende. I første omgang at forstå, hvad det er for en virksomhed og medarbejdergruppe jeg har med at gøre og finde frem til det helt rigtige forløb for dem. Når jeg så også kan få lov til at følge det til dørs og selv være med i både planlægning og afvikling, er det virkelig fedt, siger Martin og afslutter:

- Som Account Manager er det ret usædvanligt at få lov til at opleve slutresultatet af det, man sælger – det gør mig både glad og til en bedre medarbejder, fordi jeg med egne øjne ser den forskel, vi gør for det enkelte menneske og teamet.

I næste uge hopper vi tilbage til vores administration og præsenterer jer for vores to marktingansvarlige, som har en altafgørende rolle i virksomheden.

Jens Julsø

Account Manager

23 83 84 96

Martin Lotzkat

Account Manager

41 61 11 11